۱۳۸۸ مرداد ۷, چهارشنبه

باز هم تبلیغات آنلاین

امروزه در اکثر کشورها اینترنت وجود دارد ، و این مسئله کمک شایانی برای آن دسته از تجار و صنعتگران میباشد که این قشر از جامعه را برای کسب سهم بیشتر از بازار نشانه میروند . اما نکته بسیار مهم در این مسئله نحوه تبلیغات است .، که چگونه میتوان تبلیغاتی مثمر ثمرتر داشت . در ابتدا میبایست به چرخه این کار اشاره کنم . در تیلیغات آنلاین 3 جزء اصلی وجود دارد : 1 . آگهی دهنده 2. شرکتهای تبلیغاتی و 3. نمایش دهنده . اگر هر کدام از این 3 جزء وظیف خود را به درستی انجام ندهد ، این تبلیغات به هیچ وجه به نتیجه نخواهد رسید . البته عامل دیگری هم در ایم مسئله نقش دارد و آن جایگاه تجارت الکترونیک در جامعه میباشد .
در این پست من تصمیم دارم به مشکلات موجود در صنعت تبلیغات آنلاین در کشور خودمان بپردازم . در حال حاضر زیر ساختهای تجارت الکترونیک در کشورمان به حد کافی موجود نمیباشد ولی با تمام این اوصاف ، تبلیغات آنلاین در ایران میتواند از رونق خوبی برخوردار باشد زیرا زیر ساختهای فعلی برای انجام این کار کافی است . در مورد آگهی دهندگان هم در حال حاضر مشکلی به چشم نمیخورد و شرکتهای زیادی رو به تبلیغات آنلاین آورده اند ، اما مشکل اصلی در دو جزء بعدی میباشد . شرکتهای تبلیغاتی بعنوان مجریان تبلیغات در حال حاضر از روشهای مناسبی استفاده نمیکنند و در بین آنها شرکتهای معتبر خیلی کم به چشم میخورد ( با اینکه تعداد این شرکتها بسیار زیاد است ) . شرکتهای تبلیغاتی نیاز به مکانهایی دارند تا بتوانند تبلیغات مشتریان خود را در آنجا به نمایش بگذارند ، به همین دلیل از نمایش دهندگان کمک میگیرند . نمایش دهندگان در اینترنت هم اصولاً برای کسب درآمد از اینترنت

مکانهایی از سایت یا بلگ خود را برای این منظور در اختیار شرکتهای تبلیغاتی قرار میدهند . به خاطر اینکه شرکتهای تبلیغاتی به تعهدات خود عمل نمیکنند ( در قبال پرداخت حق الزحمه نمایش دهندگان ) ، نمایش دهندگان هم قبل از اتمام کار آن مکانها را از شرمتهای تبلیغاتی پس میگیرند و قراردادشان را فسخ مینمایند پس به این ترتیب تبلیغات آگهی دهندگان به نتیجه نخواهد رسید . پس میبینیم که ایراد اصلی کار از جانب شرکتهای تبلیغاتی ایجاد میشود و این مسئله به بی اعتمادی بیشتر نسبت به تبلیغات آنلاین منجر خواهد شد و این صنعت را در سایه خطر قرار خواهد داد . البته بعضی از شرکتهای تبلیغاتی نیز که معتبر هم هستند از روشهای نا مناسب استفاده میکنند ، همانند بعضی از سرویس دهندگان وبلاگهای رایگان که از بلاگهای تحت پوشش سرویس خود برای تبلیغات استفاده میکنند ، ایراد این کار در این است که اکثر بلاگهی ایجاد شده بدون بازدید کننده و یا کم بازدید هستند و تبلیغات بدون نشانه گیری بازدید کننده نمایش داده میشوند بطور مثال در یک بلاگ شخصی که در مورد شعر یا ادبیات است تبلیغاتی راجع به عطر و ادکلن نمایش داده میشود . ایراد بعدی در این است که بلاگنویسان در اینگونه بلاگها ، فقط برای علاقه خود به اینکار وارد میشوند و نه برای کسب درآمد به همین علت برایشان اصلاً مهم نیست که بنر تبلیغاتی که بر روی بلاگشان وجود دارد اصلاً به چه کاری می آید . به همین دلایل اینگونه تیلیغات هم در حال حاضر کاری از پیش نمیبرد و برای آگهی دهندگان سودی به همراه نخواهد داشت . مثلی است که میگوید " تبلیغ کنندگان راضی دوباره بر میگردند " ولی با مشکلاتی که در حال حاضر موجود است مطمئناً تبلیغ کنندگان کمی راضی خواهند بود و این آینده این صنعت را بطور جدی تهدید میکند .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر