۱۳۸۸ تیر ۱۶, سه‌شنبه

راه های افزایش ترافیک

کسانی که مایل به داشتن درآمد از طریق اینترنت آن هم به روش بلاگ نویسی و یا فروش آنلاین و یا هر کار دیگری که نیاز به بازدید کننده داشته باشد ، باید این نکته را بدانند که باید حتماً روش خاصی را برای انجام کارشان استفاده کنند تا بتوانند بازدید کننده بیشتری را به سایت یا بلاگشان اختصاص دهند .
برای انجام این کار روشهای مختلفی وجود دارد ، اما مهمترین نکته در تمام آنها اینست که بر یک اصل کلی یعنی اصل کار سایتهای سرچ مانند گوگل یا یاهوو است . گوگل بیشتر بر اساس کلمات کلیدی و تعداد بازدیدهایی که از یک سایت یا بلاگ میشود ، طبقه بندی خود را انجام میدهد و یاهوو بیشتر بر اساس لینک بکها آمارش را تنظیم میکند . حال کدام روش بهتر است ، آنرا خود کسانی که از این سایتها اسفاده میکنند بهتر میدانند . اما به نظر من سایت گوگل بهتر است به خاطر همین من هم از روش مناسب با این سایت استفاده میکنم . یکی از دلایل استفاده از سرویس بلاگر بعنوان سرویس دهنده بلاگ هم ، همین دلیل است . البته برای رنکینگ زیاد مناسب نیست که این مسئله را در پست بعدی توضیح خواهم داد .
برای اینکه در گوگل در صفحه اول قرار گیرید ، نکته مهم تعداد کلمات کلیدی و تعداد تکرار آنهاست . البته اگر فکر میکنید که یک پست پر از کلمات تکراری بنویسید آن هم 10 میلیون بار ، خوب است حتماً در صفحه نخست قرار میگیرید ولی بلاگ یا سایتتان تبدیل به جایی برای آنهایی میشود که بخواهند دستتان بیندازند . سعی کنید اگر بعنوان بلاگ نویس فعالیت میکنید ، بلاگتان را فعال نگه دارید تا هیچ وقت جایگاهتان را از دست ندهید . فعال نگهداشتن یک بلاگ بسیار روش مناسبی برای ایجاد بازدید کننده دائمی برای یک بلاگ است و شما با این کار میتوانید کلمات کلیدی بیشتری تولید کنید و بلاگتان کلمات کلیدی بیشتری را پوشش خواهد داد که خود این مسئله هم به بالا تر قرار گرفتن بلاگتان در گوگل کمک خواهد کرد . نحوه انتخاب کلمات کلیدی نیز بسیار مهم است ، حتماً کلماتی را انتخاب کنید که به بلاگ یا سایتتان مرتبط باشد ، چون بازدید کننده ای که برای یافتن یک نرم افزار به سایت شما می آید و با یک سایت بازی روبرو شود ، خوب معلوم است چه حالی میشود . بعضی از کلمات کلیدی بسیار مهم هستند زیرا تعداد دفعاتی که آنها مورد استفاده قرار میگیرند بسیار زیاد است .
هرچه بازدید کننده یک سایت یا بلاگ بیشتر باشد یعنی درآمد بیشتر برای صاحب آن . هر چقدر ترافیک در دنیای مجازی درد سر آفرین و ناراحت کننده است ولی در دنیای مجازی این مسئله خوشحال کننده تر است . البته در ایران من هنوز سایت تبلیغاتی را که برای نمایش تبلیغات به نمایش دهنده پول دهد را پیدا نکرده ام ولی با سرعتی که در پیشرفت کار کردن در اینترنت بین ایرانیان می بینم ، به زودی این اتفاق نیز روی خواهد داد .
روش بعدی برای افزایش ترافیک لینک کردن کلمات کلیدی به آدرس مورد نظر است . این کار هم باعث افزایش تعداد مراجعات به یک کلمه یا جمله از سایتهای دیگر شده و هم اینکه باعث بالا تر رفتن موقعیت سایت یا بلاگ شما در گوگل و یاهوو میشود . شما میتوانید با جابجا کردن(Link Exchange) لینک با بلاگ نویساان یا وبمستر های دیگر این کار را اجام دهید . استفاده از سایتهایی که بازدید کننده به سایتها میفرستند نیز میتوانید استفاده کنید . البته روش کار آمدی نیست ولی تا حدودی میتوان روی آن حساب کرد .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر