۱۳۸۸ شهریور ۱۵, یکشنبه

پولهای آسان

آخ که آسان پول درآوردن خوبه . فکر نکنم کسی در دنیا نباشد که از راحت پول درآردن بدش بیاید . احتمالاً تمام ثروتمندان دنیا هم روزی به چشم بهم زدن ثروتمند شده اند ! شاید هم کسی آمده و در خانه شان را زده و یک گونی پر از اسکناس به آنها هدیه داده است . نمیدانم چرا از اینها آدمهای خوب با گونیهای پر از اسکناس به سراغ من نمی آیند . آخر چگونه میشود به همین راحتی ثروتمند شد ؟ امیدوارم کسی جوابش را بداند و من را نیز از دانستن پاسخ آن بی نصیب نگذارد . چند روز پیش کسی به من پیشنهادی داد تا در کاری سرمایه گذاری کنم ، اما من چون به راحتی پول در نمی آورم ، نمیتوانم به راحتی هم آنرا خرج کنم . من هیچ وقت بلیط بخت ازمایی نمیخرم ، چون میدانم احتمال برنده شدنم کمتر از 1 در میلیون است پس چرا باید در کاری که احتمال موفقیتش کم است شرکت کنم . شاید شما دوستان عزیز خیلی راحت پول در می آورید و میتوانید راحت هم آنرا خرج کنید و اگر سرتان هم کلاه رفت زیاد برایتان سنگین تمام نشود ولی من در روز 8 ساعت کار میکنم و در آخرش هم چیزی برایم نمی ماند ، بعضی از روزها شده تا 16 ساعت هم کار کرده ام ، پس وقتی به این سختی پول در میاورم نمیتوانم به همین راحتی هم از دستش بدهم ، سعی میکنم تا به بهترین نحو ممکنه این چندر غاز را خرج کنم . آن پیشنهادی که به من شد این بود که در شرکتهای سرمایه گذاری که وعده پرداخت سودهای فضایی میدهند سرمایه گذاری کنم . من قبل از این که در کارم شکست بخورم وضع مالی بسیار خوبی داشتم ، 25 سال در سعادت اباد زندگی کردم ، خرج تحصیلم را خودم دادم ، و هیچگاه به کمک مالی کسی نیاز نداشتم اما در کار به خاطر چندین اشتباه ساده ، مشکلات خانوادگی ، ساده لوحی و خوب دانستن همه به این مشکلات برخوردم . من در سال 80 که حقوق ثابت یک کارمند ماهی 70000 تومان بود تا ماهی 2 میلیون تومان هم درآمد داشتم اما همه آنها به باد رفتم ، نمیگم که ناراحت نیستم اما درس خوبی برایم داشت . چون اگر آن موقع تجربیات الان را داشتم مجبور نبودم که در تهرانپارس در یک آپارتمان 50 متری با یک ماشین قسطی و درآمد ماهی 300000 تومان زندگی کنم که حتی در پرداخت اقساط خانه و ماشینم هم بمانم . به هر حال تمام اینها تجربه است و امیدوارم بتوانم از این تجربیات بهتر استفاده کنم و باز موقعیت مناسبی برای خودم بسازم . اما هنوز هم بعضی ها را میبینم که بدنبال راحت پول درآوردن هستند . آره پول درآوردن آسان است اما برای کسانی که امکاناتش را داشته باشند ( سرمایه و ... ) اما کسانی که سرمایه اندکی دارند نباید توقع درآمد زیاد را داشته باشند . کسانی که کار آزاد دارند بسیار خوب میدانند که هر کاری یک فرمت خاص و درآمد قابل پیش بینی دارد با درصدی مشخص سود حال این درصد گاهی تغییر میکند اما من کاری را سراغ ندارم که بیشتر از 80 درصد سود داشته باشد ، ابته این مثل را هم فراموش نکنید که هر که بامش بیش برفش بیشتر . آنهایی که درآمد بالایی دارند مخارج بیشتری هم دارند آواز دهل شنیدن از دور خوش است ولی اینها نباید دلیلی برای دست روی دست گذاشتن باشد ، خداوند به انسان این فرصت را داده است تا بتواند پیشرفت کند پس نباید به خاطر سختیهای اینکار بگوییم که " ولش کن " . چندین سال قبل زمانی که شروع به کار با اینتر نت کردم با سایتهایی آشنا شدم که در پست بعدی به طور مفصل در باره آنها بحث خواهم کرد اما برای شروع بحث اگر من به شما وعده این را بدهم که در مدت 1 هفته به سرمایه شما حتی اگر 1000 تومان باشد 130 درصد سود میدهم حاضرید سرمایه گذاری کنید ؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر