۱۳۸۹ آبان ۱۷, دوشنبه

هر کی هرکی

تقریباً 3 ماه پیش همسر من با اتومبیل خودمان تصادف کرد و به علت جرحی بودن تصادف (خواهر همسر من مصدوم شده بود) انجام امور بیمه ای ، بسیار طولانی شد . حالا بعد از گذشت 3 ماه و با اینکه بنده بیمه بدنه برای اتومبیل خودمان داشتم ، هنوز نتوانسته ام خسارت کلی را دریافت کنم . در طول این مدت چند نکته که به نظر من برای همه مفید است را متوجه شدم :
1) مامورین محترم نیروی انتظامی هیچ علاقه ای به راهنمایی درست و انجام امور بر روی روال قانونی و اداری موجود ندارند و سعی در طولانی تر کردن زمان رسیدگی به پرونده را به خوبی اجرا میکنند .
2) دادسراها و شراهای حل اختلاف که زیر نظر قوه قضاییه فعالیت میکنند و با یک قانون کار میکنند رای صادره از یکدیگر را قبول ندارند .
3) شرکتهای بیمه در پرداخت کردن حداقلی خسارتی سنگ تمام گذاشته و به هیچ قانونی هم احترام نمیگذارند حتی قانون مشتری مداری.
4)بیمه بدنه تمام تلاش خود را برای پرداخت نکردن خسارات وارده به نحو احسن اجرا میکند و مشتری اش را به جایی میرساند که پشت دستش را داغ کند و دیگر هیچ وقت اتومبیل خود را بیمه بدنه نکند .
5) کارشناسان دادگستری بالاترین نظر را در مورد تعیین خسارت دارند ، ولی شرکتهای بیمه نظر این کارشان رسمی را قبول ندارند و فقط به نظر کارشناس خود اکتفا میکنند .
6) کارمندان محترم شوراهای حل اختلاف هیچ علاقه به جوابگویی به مشکلات مراجعه کنندگان ندارند و همیشه راهنمایی اشتباه میکنند و در طولانی تر کردن مسیر دادرسی کارشان را به خوبی اجرا میکنند .
7) هر کلانتری و یا دادسرا و یا شورای حل اختلاف قانونش با سازمان همسان خودش متفاوت است .
در آخر اینکه اگر در حادثه ای و یا هر چیز دیگری مقصر شناخته شدید ، بدانید و آگاه باشید که قانون در کشور ما برای گناهکاران و مقصران بسیار دادرس است و نمیگذارد که وقت گرانبهای این قشر محترم بیهوده تلف شود و برای آن دسته از هموطنانی که زیان و خسارتی متوجه آنان میشود سنگ تمام میگذارد تا از حق خود بگذرند و یا آن وقت گرانبهای خود را تلف کنند تا در آخر به کرده خود که همان زیان دیدن است اعتراف کرده و از حق خود بگذرند .
پس بدانید و آگاه باشید که بزرگترین جرم در کشورما قانون شکنی و جرایم تعریف شده دیگر نیست بلکه بزرگترین گناه در کشور ما داشتن حق است حال هر حقی می خواهد باشد .

۱ نظر:

  1. من تا به حال تصادف منجر به جرح نکرده ام. اما باتوجه به پست شما باید حسابی حواسمو جمع کنم... (;

    پاسخحذف