۱۳۸۸ خرداد ۴, دوشنبه

زندگی خوب

تو این دنیا با چیزی در حدود 7 میلیارد نفر آدم که توش زندگی میکنند ، در دنبال این هستن که بتونن سطح زندگیشون رو ارتقا بدن . اما چه جوری ؟ بعضی ها با تلاش و کار کردن زیاد و بعضی ها هم با انجام کار های خلاف قانون . اما نکته جالب توجه اینه که رسیدن به یک زندگی خوب زیاد سخت نیست و فقط یک سری زیر ساختهای خاصی رو نیاز داره . مهمترین این زیر ساختها قانون .
اگر در یک جامعه قانون سالم باشه و اونرو بطور صحیح اجرا کنند رسیدن به این هدف زیاد هم سخت نیست و هر کسی بر اساس لیاقت و تواناییش میتونه که از یک زندگی خوب بهره مند بشه . اما قوانین رو کی وضع میکنه ؟
خوب معلومه خود همون مردم که در دنبال یک زندگی بهتر هستند . وضع قوانین سالم نیاز به آگاهی مردم داره تا بتونن قوانین بهتری رو برای زندگیشون وضع کنند . مسئله مهم بعدی اینه که بعد وضع قوانین به اون پایبند باشند و قوانین رو بطور کامل رعایت کنند . در کشئر خودمون درسته که قوانین مشکلاتی رو دارند ولی مشکل اصلی اینه که ما خودمون همین قوانین موجود رو رعایت نمی کنیم ، نمونه بارزش رو میتونیم در رانندگیهامون مشاهده کنیم . تقریباً هیچ ایرانی درست رانندگی نمیکنه در بهترین حالتش اینه که روی خط کشی عابر پیادخ می ایستیم و یا اینکه اصولاً راهنما یک وصیله اضفی که برای ماشینهای ما ایرانیها تعبیه شده .
حالا خودتون قضاوت کنین ، آیا ما میتونیم در حال حاضر توقع یک زندگی خوب رو داشته باشیم ؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر