۱۳۸۸ آبان ۱۷, یکشنبه

راه های تبلیغات

در کشور ما به خاطر مسایل مختلف راه های تبلیغات بسیار محدود میباشند و همانند کشور های دیگر نمیتوان تمام ایده های تبلیغاتی را اجرا کرد . باز با تمام این اوصاف و وجود قوانین دست و پا گیر بسیار ، میبینیم که بعضی از مجریان تبلیغاتی ، طرحهای بسیار جالب و جذابی را اجرا میکنند و این نشان از توان بالای این افراد در امور تبلیغاتی دارد . هر چند که میدانم در آخر کار چیز چندانی دستشان را نمیگیرد ( چون خودم هم در همین زمینه فعالیت میکنم ) دلیل اصلی آن هم رشوه خوار بودن و فاسد بودن مدیران اجرایی است که برای دادن سفارش انجام کار هم طلب رشوه میکنند و سهمشان را از درآمد کس دیگری میخواهند ، به هر حال وضعیت جامعه ما در حال حاضر همین است و نمیتوان به همین راحتی اصلاحش کرد .
تبلیغات احتیاج به مخاطب دارد و تبلیغاتی خوب است که مخاطب آن زیاد باشد و مخاطب نیز مجذوب تبلیغات شود ، در اینصورت بازده هزینه آن بسیار خوب است و تبلیغ کننده راضی خواهد شد . با این تعریف پس میتوان گفت که بهترین رسانه برای اجرای تبلیغات تلویزیون است ، البته صحیح است ولی برای صنوف محدود و خاص و نه برای تمامی صنوف . بطور مثال یک آژانس مسافرتی اگر بخواهد در تلویزیون تبلیغات کند ، به خاطر بالا بودن هزینه تبلیغات و تیزرهای تلویزیونی ، منفعت چندانی از آن کسب نمیکند ولی از تبلیغات روزنامه ای و چاپی منفعت بسیار بیشتری خواهد برد . شناخت نیاز های تبلیغاتی برای اجرای آن و بازار هدف برای تبلیغ کنندگان بسیار مهم است و نمیتوان بدون پیش بینی مسایلی همچون هدف تبلیغاتی ، نیاز بازار ، نیاز مشتریان ، هزینه های تبلیغاتی ، هدفگزاری برگشت سرمایه از تبلیغات و غیره دست به این کار زد .
تبلیغات قلب تپنده اقتصاد هر جامعه است ، در جامعه ای که میزان تبلیغات زیاد است ، میتوان دید که مردم از نظر اقتصادی در شرایط بهتری هستند و بازار از وضعیت مناسبی برای سرمایه گذاری برخوردار است و رقابت بنگاه های اقتصادی در سطح بالایی برای بدست گرفت بازار قرار دارد . اما در شرایط همانند وضعیت فعلی اقتصادی و سیاسی در جامعه ما نیز تبلیغات جوابگوست ، هرچند که در حال حاضر به راحتی میتوان دید که تبلیغات در سطح بسیار پایینی قرار دارد ، البته از یک سو هم به تبلیغ کنندگان حق میدهم که ریسک نکنند و هزینه ای برای تبلیغات نپردازند ، اما اگر مشاور تبلیغاتی خوبی داشته باشند و با اندکی درایت میتوانند از همین وضعیت بد اقتصادی هم برای خودشان سود آوری کنند ، البته باز هم میگویم که این مسئله کامل به سطح آگاهی مشاوران بستگی دارد.
و اما در دنیای آنلاین . در اینجا محدودیتی برای صنفی وجود ندارد و همه میتوانند از تیلیغات آنلاین استفاده کنند . البته نیازی هم به داشتن یک سایت برای تمام صنوف هم نیست و همه میتوانند از تبلیغات آنلاین برای پیشرفت کارشان استفاده کنند . در اینترنت ، تبلیغ کنندگان از تبلیغات رایگان گرفته تا تعرفه های چندین میلیونی میتوانند استفاده کنند . در پستهای قبلی انواع تبلیغات آنلاین را توضیح داده ام . هرکسی بسته به نیازش میتواند از این روشها استفاده کند ، اما باز هم مهم داشتن یک مشاور آگاه است تا بتواند شما را در انتخاب صحیح یاری کند وگرنه اینکار تبدیل به پول دور ریختن خواهد شد .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر